Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
πληροφορίες για το σεμινάριο “Λογοτεχνική διασκευή στο Θέατρο: Βασικές αρχές και τεχνικές προσαρμογής” της Έλενας Τριανταφυλλοπούλου

Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Αριστούχος απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του πανεπιστημίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο: «Παγκόσμιο Θέατρο – Θεωρία, Δραματουργία, Πράξη». Το 2008 αποφοίτησε με υποτροφία από τη Σχολή Κινηματογράφου-Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου (η πτυχιακή ταινία της με τίτλο Bella απέσπασε Κρατικό Βραβείο Ποιότητας στο 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης). Συνέχισε τις σπουδές της στο εξωτερικό με αντικείμενο την Αισθητική της Εικόνας και τη Φιλοσοφία (Freie Universitӓt Berlin). Υπήρξε μέλος της οργανωτικής επιτροπής και επιστημονική συνεργάτης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (2012-2015).

Από το 2014 έχει εργαστεί ως δραματολόγος σε πάνω από τριάντα θεατρικές παραγωγές.

Από τον Σεπτέμβριο του 2014 συνεργάζεται σταθερά με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν στον τομέα του ρεπερτορίου (Υπόγειο στο Φως, σκην. Κ. Καπελώνης, Το νησί των σκλάβωνΗ Λίλα λέειΘέλω μια χώραΜήδεια: Η βαρβαρότητα του έρωτα, Οι δούλες, σκην. Μ. Κάλμπαρη, κ.α.) και των έντυπων προγραμμάτων.

Σταθερή συνεργάτης της Ομάδας Θεάτρου AΤΟΝΑΛ έχει ανεβάσει με τη σκηνοθέτη Σοφία Μαραθάκη μια σειρά από θεατρικές παραστάσεις: Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί  (Θέατρο 104, 2015-16), La dispute (Φεστιβάλ Αθηνών 2016, Πειραιώς 260, Χώρος Η), Γενικός Γραμματεύς (Εθνικό Θέατρο- Πειραματική Σκηνή, 2017), Ουγκώ: Μια Ουτοπία (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, 2017), Η Φαλακρή Τραγουδίστρια (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, 2019), Ο Λάμπρος (Θέατρο του Νέου Κόσμου-Κάτω Χώρος, 2019-20).

Την άνοιξη του 2015 υπέγραψε τη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Herman Broch Οι Υπνοβάτες (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, σκην. Θ. Γλυνάτσης). Έχει διασκευάσει για το θέατρο το μυθιστόρημα του Matthew Gregory Lewis Ο Καλόγερος (Skrow Theater, σκην. Β. Μαυρογεωργίου, 2016) και τη συλλογή διηγημάτων Γκιακ του Δημοσθένη Παπαμάρκου (Skrow Theater, σκην. Θ. Δόβρης, 2016). Συνεργάστηκε με τον Βασίλη Μαυρογεωργίου στην devised παράσταση Αβαρία: Πράγματα που άφησα πίσω (Φεστιβάλ Αθηνών 2016, Πειραιώς 260, Χώρος Ε). Την άνοιξη του 2017 υπέγραψε τη δραματουργία στην παράσταση Ο Μορφωμένος (Θέατρο 104, σκην. Κ. Μωραἲτης) και συμμετείχε ως δραματουργός στην performance Αυτό το σημείο της γης ( Αγγλικανική εκκλησία, σκην. Ν. Χανακούλας). Επίσης, συνεργάστηκε στην όπερα Το Λυκόφως των Χρεών (Εναλλακτική Σκηνή της Ε.Λ.Σ. – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σκην. Α. Ευκλείδης, 2017). Το 2018 υπήρξε επιστημονική συνεργάτης του σκηνοθέτη Περικλή Μουστάκη στην παράσταση Μετά την πρόβα, σε κείμενο που βασίστηκε στην ομώνυμη ταινία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων) και διασκεύασε το μυθιστόρημα Eroica του Κοσμά Πολίτη που ανέβηκε στην εφηβική σκηνή του Θεάτρου Τέχνης σε σκηνοθεσία Γ. Μαρκοπούλου. Το 2019 έγραψε το κείμενο της παράστασης Ηλέκτρα: Μια σύγχρονη τραγωδία, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία της αγωνίστριας του ΕΑΜ Ηλέκτρας Αποστόλου, ενώ παράλληλα επιμελήθηκε τη δραματουργία της παράστασης Δαναϊδες του Ανδρέα Κάλβου που ανέβηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου τον Αύγουστο του 2019 σε σκην. Ν. Τριανταφύλλη.

Έχει γράψει τα επίμετρα αρκετών θεατρικών εκδόσεων και  έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια με αντικείμενο εισηγήσεων το πολιτικό θέατρο και την παραστασιολογία του 20ου και 21ου αιώνα.

Διδάσκει Δραματολογία και Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, Δραματολογία και Ιστορία Θέατρου στη Ανωτέρα Δραματική Σχολή Διομήδη Φωτιάδη και το μάθημα της Δημιουργικής Γραφής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα: «Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής ΙΙ» στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).